Followers

Monday, June 20, 2011

esok dah kerja :(

Assalamualaikum...
hye semua....
erm...pertama sekali sebelum pape nak mintak maaf sangat-sangat sebab tak dapat nak balas jejak yang ditinggalkan.1st sebab tak ada masa dan 2nd sebab ni lappy pinjam. aku tak bawak lappy pon dok umah sewa ni.bukan saja-saja tak nak bawak tapi BB dah kena bar sebab tak bayar. so, dah gaji nanti la I bayar ye BB. terima kasih pada yang sudi datang blog tinggal ni. nanti ada masa yang sesuai aku akan datang terjah blog korang balik ye. terima kasih juga pada yang sudi tinggalkan komen.nanti juga akan dibalas. hik3....

esok aku akan start kerja semula selepas 4 hari aku off. ekceli aku off ni sebab patient aku admit ward. so, anak dia kata tak payah datang jaga sebab kat hospital nurse ramai. buat rugi je dia bayar kat KPJ hospital berpuluh ribu tapi nurse kat situ tak buat kerja.

disebalik cerita tu sebenarnya, esok merupakan 1st day aku kat rumah client baru. kalau sebelum ni aku jaga yeye (atok) esok aku akan jaga popo (nenek) pula. kenapa? sebabnya client aku sebelum ni dia minta tukar nurse. dia nak nurse yang berbadan lagi besar berbanding dengan badan aku yang kecik, comey dan kiut ni...ha3. dia kata, dia kesian tengok aku kena angkat bapak dia tu. erm...yeye tu tak la besar mana pun. tapi disebabkan dia lumpuh separuh badan, kita terpaksa gunakan sehabis tenaga kita untuk angkat yeye. jadi, aku tukar dengan kawan aku yang 'besar' sikit berbanding dengan aku. client aku yang baru ni pulak CRIB (complete rest in bed), so aku tak payah susah nak angkat. tapi banyak juga kerja, cam yeye boleh duduk kat wheelchair, boleh suap sendiri kalau makan. tapi popo semua kita kena buat untuk dia. termasuk lah yang tuttttttttttttttttt.....tu. tapi bagi aku, benda tu tak kisah pun. lagi pun dah biasa buat time praktikal dulu. sekuang-kuangnya bila aku kerja dengan client baru ni aku boleh apply nursing care yang aku dah belajar selama 3 tahun yang lepas.

so, doakan lah aku esok ye.opsssss....esok start kerja pukul 1ptg hingga 10 malam. dan untuk hari yang berikutnya, 7pagi hingga 7 malam, dan aku akan sambung sehingga jam 10 malam. sebabnya anak client tu minta. so, yang lebih 3 jam tu dikira sebagai OT. massssssyyyyyuuuuukkkkk..................! ! ! !
gaji berapa? ? ?hu3... biarlah aku je yang tau.yang pasti setaraf dengan mereka-mereka yang bekerja di private hospital.dan setanding dengan kelulusan yang aku ada.

SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM

6 comments:

  1. wah xpenat ke dear? aduhh kalau saya msti dah skit belakang

    ReplyDelete
  2. boleh la belanja kaklang pi bali..;p

    ReplyDelete
  3. masyuk??cantek..leh belanja eskrem..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. complete rest in bed tu macam complete stroke la kan.. 4 stroke bak kata shuib sepah.hehe

    ReplyDelete
  5. wlupon kene wat yg tuuutttt..tu,yg penting kite hepy ngan kje kite kan.alahhh..stakat wat yg tuuuttt...tu,nnt dh ade anak pon kene wat bende yg same gak..hehe

    ReplyDelete
  6. keje elok elok! dapat gaji belanja eh ehehe

    ReplyDelete