Followers

Thursday, August 30, 2012

cerita lapuk di sabah....

Assalamualaikum....
Ni cerita ni memang dah lapuk.
Jasad & nyawa dah ada kat Perak, tapi baru ni nak cerita kisah kat Sabah.
Sekarang ni baru terhegeh-heget nak taip & publish bagi korang baca. -ada ke pun orang nak membaca blog aku ni...heeeeee...

LAST CHECK-UP @ KLINIK KESIHATAN IBU & ANAK, MENGGATAL, SABAH
Untuk kali terakhir ni aku jadi bersemangat pulak nak pi klinik.
Sampaikan dapat pujian dari En.Husband. -sebab time ni semangat nak balik kampung dah melimpah ruah. kan nak amik surat kebenaran naik flight dari doc lagi..hikhikhik
Pukul 6 pagi aku dah bangun. Selalunya memang liat sangat. Kadang-kadang tu pukul 7 baru aku terhegeh-hegeh nak pi mandi. Tu pun buat lenggang-lenggang kangkung lagi.
Sampai klinik, macam biasa la, amik no, then timbang berat, pastu pi kencing. Pastu pi lab untuk amik darah.

Alhamdulillah semua okey. Cuma kaki je bengkak sikit. - Malam sebelum tu aku dengan En.Husband pi berjalan kat Kg. Air...cari kerongsang mutiara dengan butang baju melayu. 3kotak kami borong.hikhikhikhik..

Dah siap jumpa nurse, tunggu untuk ambil surat dari doktor pulak. Yang ni pun tak lama mana pun. Sekejap je.Kira untuk kali terakhir ni, thumbs-up la untuk KKIA Menggatal sebab aku tak perlu tunggu lama.

Insyallah bulan 12 jumpa lagi yer. Kali tu nanti saya datang bawak baby ekkkkk.... ! ! !

JABATAN IMIGRESEN MALAYSIA, KOTA KINABALU, SABAH.
Buat kerja last minit memang best. Tapi dengan keadaan yang memboyot ditambah dengan time tu tengah puasanya, jadi tak best pulak. Lagi 2 hari nak balik baru kelam kabut nak pi buat pasport. Sapa je orang Semenanjung yang bekerja @ stay dekat Sabah lebih daripada 3 bulan kena ada pasport. Bukan buku merah yang zizan dengan kaka dok nyanyi tu, tapi buku biru je. Dokumen perjalanan terhad.

Sampai je pi kat kaunter pertanyaan. Then die bagi form untuk isi. Siap isi semua, pi amik no. Baru nak duduk dah no kena panggil. Cepat kena panggil sebab aku pregnant. Kat situ ada kaunter khas untuk warga tua, OKU dan wanita mengandung.

Tapi tu baru kaunter penyerahan form yang aku isi tu je. Lepas tu kena tunggu lagi untuk pi kat kaunter pembayaran. kali ni kena tunggu lama sikit. Ada la dekat 10 minit. Kena bayar RM 5.00 je. Time kat kaunter ni aku tanya la, lama tak nak siap. Die kata paling lama pun 5 jam. Adehhhhh....aku dengan En.Husband dah malas dah nak kuar balik kalau dah balik rumah. Aku mintak tolong die cepatkan sikit. 2 jam die kata. Aku pun okey je la. Tapi kena isi borang untuk siap cepat. Nak buat macam mana kan...isi je la. lagi pun kalau nak tunggu 5 jam lagi tu memang tak boleh pun. Sebab time tu en.husband kena kuar pi operasi.- alasan semata-mata.

Dah siap isi dan serah borang, kami dok terpikir-pikir apa nak buat dekat pejabat imigresen ni. Nasib la tempat pun selesa, orang pun tak ramai sangat. So, kami decide dok kat pejabat imigresen tu je la sambil-sambil baca paper dan tengok kerenah orang-orang kat situ.

Kata 2 jam kan...tiba-tiba nama aku kena panggil. Pi la aku kat kaunter tu. Terus je staff imigresen tu serah pasport aku. Aikkkk...siap dah. Ermmmm..tapi belum boleh balik lagi. Kena pi kat tingkat atas untuk serah surat pengesahan dari jabatan En.Husband dan kena dapatkan cop dari pengarah imigresen. Kat dalam bilik tu yang kena menunggu lama. Tapi nasib baik bilik pun selesa. Tapi tak sistematik. Tak ada no giliran..kira sapa cepat die dapat dulu. Buatnya orang yang tak tau, dok la menunggu je kat situ tanpa buat apa-apa.

Dah siap semua, balik rumah & berehat. Serius penat ! ! !



No comments:

Post a Comment