Followers

Thursday, November 29, 2012

boleh la ber-chatime di sabah....


Yaeeee...berita gembira yang aku dapat seminggu yang lepas. 
CHATIME dah ada kat Sabah. Kat City Mall KK..
pehal lak kan aku gembira sangat ni ? ? ?
bukan ada share pun kan dengan company chatime ni ... ! ! !

Sebab ni minuman favorite aku dah da jual kat Sabah. Sebelum ni tak ada okeyyyhhh...
mesti ko kata 'ada aku kisah'...
kan..kan..kan...




Dulu masa mula-mula sampai kat Sabah, aku selalu merungut kat En.Husband yang banyak benda tak ada kat Sabah. Salah satunya chatime ni la. 
Padahal En.Husband dah pesan awal-awal dah...

'Honey..nanti dah sampai Sabah jangan merungut okey..kat sana yang ada kat Semenanjung ni tak ada...'

Yang ada coolblog... 
and Yoyo...
ermmm..2-2 tak sedap...

Aku mula terpengaruh minum air-air yang jual kat chatime ni since aku kerja kat klinik kulit dulu. 
Time tu aku stay kat Ipoh lagi. Sebelah je chatime tu ngan tempat kerja aku. 
Bila rasa nak minum je tak da tunggu lama dah, terus je beratur beli.  
 Sampaikan bar tender chatime kat situ dah tau dah favorite aku... 

Bila aku sampai Sabah je, kecewa sangat sebab Chatime tak ada. Dah la time tu aku pregnant. Dah sampai Sabah tu la pulak rasa nak minum Pear Milk Tea tu tetiba je membuak-buak ditambah dengan cuaca panas. last-last minum air kelapa je dapat kat sana.
En.Husband kata, balik semenanjung nanti kita minum ek...



Okeyhhh....
Balik semenanjung je, selang sehari lepak kat chatime. 
Hari-hari terakhir sebelum aku bersalin pun sempat lagi lepak-lepak minum kat chatime dengan En.Husband.

sape yang selalu minum chatime ni, better register as member.Nanti akan dapat kad. Bila dah cukup point boleh tebus and dapat 1 cup chatime regular.

  

Anddd.....
Jangan risau k...
Chatime ni halal...
hik3...


aku tak sure harga kat Sabah sama or tak dengan harga yang kat atas ni...
dah balik Sabah nanti la baru tau lagi mahal ke tak berbanding semenanjung...

pic sume ehsan dari google 






5 comments:

  1. eca pun bru tahu...kwn post gmbr kt fb ari tu....dkt dgn tmpt eca lagi..hehehe...tpi selalu lepak easyway je lah~

    ReplyDelete
  2. ieja...best kan...sy pn lom pnah try lg kat chatime...tp since ade pegawai bgtau yg YOYO x de kelulusan Halal lagi dr jakim..terus stop x minum dh yoyo...boleh la pasni bertukar kat chatime..lgpun city mall ngan opis x jauh pun..dlm 5 minit je.. :)

    ReplyDelete
  3. Klu x slh chatime kat penang ni ada 2 tmpt je kaklang jumpa.kat bayan lepas dgn suntech...kt tempat lain tak tau la.tp tak pernh cuba...sedap ke?

    ReplyDelete
  4. semalam jijah g city mall.. nampak chatime ni teringat su..heee

    ReplyDelete