Followers

Monday, September 3, 2012

check-up @ 38 weeks

Kali ni check-up di Perak. Kalau dulu start dari booking sampai la check-up 19weeks sebelum ke Sabah kat Klinik Kesihatan Ibu & Anak Tanjung Rambutan. Tapi kali ni aku pi Klinik Desa kat kampung aku ni je. Orang pun tak ramai. Mula-mula plan nak terus follow-up dekat KKIA Tanjung Rambutan je, tapi ayah aku pulak tak kasi aku drive pi sana. Dah alang-alang kan, die pi dialisis tu, terus je la aku pi klinik, ni tidak. Sementara nak tunggu bapak aku siap cuci darah boleh la aku balik rumah mak mertua aku jap. Tak pasal-pasal aku tinggal sorang-sorang kat rumah time die pi dialisis. Pape jadikan susah. Dah la En.husband pon jauh. Aku pun malas nak membantah. Ikut je la apa yang diorang kata. Nampaknyer terpaksa la aku menunggu En.Husband balik baru la aku boleh pi balik rumah mak mertua aku tu. Aku suka je balik rumah mak mertua aku tu, sebab dekat rumah mak mertua aku tu ada orang jual air kelapa lemon..memang best pekena time panas-panas ni. Lagi pun orang kata, elok minum air kelapa time dah nak dekat bersalin ni..kannnnn.....

Okey..bercerita pasal check-up tadi, semua okey...

BERAT BADAN :: 70kg
TEKANAN DARAH :: 110/70
JANGKA MASA/FUNDUS HEIGHT :: 38/52 + 2/7 /38CM
KEDUDUKAN JANIN :: cephalic
JANTUNG JANIN / GERAKAN JANIN :: 144/min
HB :: 12.3
URINE ALBUMIN & GLUKOS :: 2-2 okey :)

Banyak jugak bersembang dengan akak JM tu. Macam-macam disoalnyer. Tapi bagus jugak. Tak macam JM kat klinik kesihatan. Penerangan pun sikit-sikit. JM kat Klinik Desa ni penerangan panjang berjela. May be sebab diorangrasa lagi bertanggungjawab kalau ada pape jadi pada ibu & baby. Esok pulak kena pi Klinik Kesihatan Ibu & Anak Batu Gajah, untuk jumpa doktor.

Kenapa tak pergi terus je kat KKIA ? ? ? Kenapa pergi Klinik Desa ? ? ?

Ermmmm...yang ni aku tak ada jawapan yang spesifik. May be sebab KKIA kat sini cover banyak kawasan, so, diorang suruh la pi Klinik Desa yang hampir untuk check-up ante-natal. So, tak ada la kena tunggu lama. Ke ada sebab lain ? ? ?

2 comments:

  1. berat kita sama dah..70..
    ooo..klu klinik desa tak de doktor ye??

    ReplyDelete
  2. @diana
    ada je..tp bkn tiap2 ari da.sebulan da la 2x die dtg.2pon bgntung pd klinik desa tu.kalo ramai org die dtg la kalo sikit je..jrg2 la die dtg...

    ReplyDelete