Followers

Monday, September 10, 2012

check up @ 39 weeks

STATUS :: 
belum bersalin lagi.
handsome boy tunggu papa die balik & tunggu Hari Malaysia kot baru nak keluar.
GOOD BOY ! ! !

Pagi tadi pi check up kat Klinik Desa (KD). Rutin seperti biasa la. 
Semua okey. Cuma kaki je bengkak.

Baby sangat aktif pagi tadi sampai Cik Misi pun susah nak cari heart beat baby.
Cik Misi kata ::
meriahnyer die kat dalam tu. apa di buatnya la.... 

Kalau aku still tak bersalin lagi sampai due date, kena datang KD 18ribulan ni. 
Time dah post 2days of due date, diorang akan refer aku pada doktor pakar.
Apa yang aku tau, dalam masa tu kalau tak bersalin jugak, day 9 of post due date akan admit ward & day 10 of post due date baru akan induce.

Ada member aku baru ni, day 9 of post due date admit ward, doktor plan untuk induce. tapi bila dah day 10 tiba-tiba ada rasa contraction. 
Sakit kat 14 jam. 
Last2nya, ELSCS (emergency lower segment cesarian section). 
Bahasa senang paham, kena operate. 
Untuk elak dari fetal distress.

Aku harap sangat perjalanan aku & baby dipermudahkan.
aminnnnn............






3 comments:

  1. kawan2 jijah yg seangkatan dgn su ramai yg dah bersalin tp semua kena caezer.. su jaga diri baik2 yer.. moga di permudahkan..

    ReplyDelete
  2. due date saye on 21st september 2012... same jugak doc suh admit on 30th sept if still not delivered yet.. skrg ni tanda tak turun pon.. brixton hicks je ade... x sakit langsung.. minggu lps check bukaan tp still tak bukak lagi.. hurm... x saba rasenye nak tgk baby sndiri :)) all da best to you :)

    ReplyDelete
  3. wah. harap2 semua berjalan dngan lancar ;) dah tak sabar nak kuar tgk dunia tu :)

    ReplyDelete