Followers

Thursday, April 28, 2011

what???i'm pregnant!!!???


Assalamulaikum
Salam sejahtera...Fuhh intro pembaca berita lak yang saya terguna.
Ini entry saya yang ketiga untuk 28 April 2011 bersamaan dengan hari khamis malam Jumaat. Balik dari rumah mak mertua saya tadi dah dekat magrib, so mandi-mandi, solat dan seperti telah menjadi kewajipan saya malam Jumaat ialah baca Yassin. Korang pun mesti sama juga kan.

Ekceli entry kali ni bukan pasal malam Jumaat. Kalau citer pasal malam Jumaat ada pulak yang takut. Bagi yang dah kawin, diorang suka. Dah sah-sah lampu tutup awal.
ngeeeeeeeeee~~~~~~~~~~~

Selepas selesai menunaikan tanggungjawab sebagai seorang Islam, saya pun memulakan operasi yang wajib bagi seorang blooger. 
Kebanyakkan blog yang saya pergi hari ni semuanya blog orang-orang yang baru berkahwin. Entry orang baru kahwin sebulan dua ni biasa la. Hal Madam P yang tak kujung tiba. 


Memula saya pun agak pelik, musim orang kawin ke sebulan dua yang lepas. Dengan rajinnya saya pun pergila selak balik kalendar.Lupa lak beberapa bulan yang lepas boleh dikatakan musim majlis makan nasi minyak berlangsung. Bulan 3 yang lepas pulak ada cuti sekolah yer. Dah sah-sah bulan-bulan yang lepas tu berlaku seseuatu....
huhuhuhuh..
lalalalalaalalal~~~~~~~

Erm...berdasarkan dari pembacaan saya ramai golongan wanita yang baru berumahtangga tidak mengambil kira hal ini. 

waktu subur

***tajuk entry tak kaitan dengan saya yang masih dara lagi***
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
bagi saya, benda ni penting nak-nak yang baru berumahtangga dan yang menggunakan kaedah perancangan keluarga. bila dah tak tahu bila waktu yang subur dan tak subur tu yang jadi jiwa kacau bila Madam P tak kujung tiba.

okey..sharing is caring kan???
so..saya rasa saya nak share benda ni dengan  korang. tak kira la yang dah kawin ke, yang bakal berkahwin diwajibkan amik tau. bagi yang belum berkahwin dan lambat lagi nak berkahwin, jangan gatal-gatal nak try pulak. cukup sekadar pengetahuan untuk korang yer. untuk en.husband dan bakal-bakal en.husband pun patot tau benda ni.
huhuhuhu~~~~~~

tapi, disebabkan entry ni dah agak panjang, saya rasa saya akan kongsi teknik pengiraan waktu subur tu untuk next entry. Nanti bila dan panjang berjela, info yang saya bagi nanti takot ada yang dah boring nak baca.
so
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
 ^
^
^
^
^
^


 SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM


4 comments:

  1. owh...silap baca tajuk laa plak..igtkan ko da pregnant..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. jgn ada yg tak tau bila time subur okeh...malu deh klu tak tau.

    ReplyDelete
  3. @Azlan Hasan
    agk2 la der...
    aku nikah pon belum..
    xpsl2 kna pancung ngan bapak aku..
    hahahaha...
    :)

    ReplyDelete
  4. @Lydia Miza(Aidyl Azim)
    hu3..
    tau xpew..
    mslahnyer ada jgk yg xtau...
    hahahaha...
    :)

    ReplyDelete