Followers

Monday, June 20, 2011

pukul 3 pagi main teka teki.....

Assalamualaikum...
Hye semua...
selamat bekerja bagi yang bekerja. macam aku hari ni aku off. so, masa digunakan untuk melunaskan janji-janji entry yang lepas-lepas. masuk hari kedua aku bekerja untuk shift malam:: dari jam 12 AM hingga 3 AM aku still lagi boleh bertahan. itu pun disebabkan yeye ajak main teka-teki. yeye ni kalau ada benda yang dia nak tapi anak-anak dia tak dapat tunaikan dia tak boleh tidur. akibatnya, aku, wife dia dan anak menantu dia akan meneka apa yang dia nak.yeye kan tak boleh cakap, so dia akan gunakan tangan dia sebagai isyarat. tapi kadang-kadang tersasar juga dari tekaan. bila dah salah, yeye tak boleh nak tidur. adoiiiiiii...memang kena banyak bersabar juga la.

malam kedua. pukul 4 pagi baru aku boleh melelapkan mata. itu pun sebab yeye dah tidur. penat kot main teka-teki dengan kitorang. dia bagi teka-teki dia tak bagi jawapan. kan dah penat. ha3...

ekceli kerja aku memang senang. kalau pesakit tidur, aku pun akan tidur. tapi bukan la tidur sekatil dengan yeye tu.family pesakit tu ada sediakan sebuah kerusi malas untuk nurse yang menjaga. so, rileks je kerja ni. yang parahnya bila kerja shift siang.

masuk hari aku kerja shift siang, serius aku bagitau kat korang yang tersangatlah boring.yeye pun tak banyak pi toilet. dia asyik tidur je sebab malam dia asyik berjaga nak pi toilet. time popo (nenek-wife yeye) masak untuk makan tengah hari, aku pi sibuk-sibuk tengok dia kat dapur. dah yeye tidur, aku pun menyibuk la dengan popo pulak. tapi tak lama pun, sebab popo soh aku pi dok tengok yeye. dah dia kata macam tu, aku pun pi duduk sebelah yeye, sambil tengok tv dan terus ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ.....tersedar pun sebab yeye tolak kerusi yang dia letak kaki tu. itu tandanya dia nak pi toilet.

SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM


1 comment:

  1. entah-entah teka teki yang dia kasi tu memang tak da jawapan.. memang jenuh la nak pikir kalau macam tu..haha

    ReplyDelete