Followers

Thursday, June 9, 2011

nak kerja dah....

Assalamualaikum...
Hye semua. semalam ingat nak sambung story pasal private nurse. tapi disebabkan aku dah kepenatan, sampai-sampai rumah, mandi & terus landing atas katil sambil 'bercinta' dengan en.tunang.

semalam aku dah pi jumpa dengan bos agensi tu & dah jumpa client tu. yang best ialah partner aku masa kerja ni ialah kawan kolej aku dulu. Ned.yahoooo...so, aku tak ada la rasa takut sangat.shift kitorg lain-lain. Ned akan mula dengan shift malam hari ni. start pada pukul 7.00PM-7.00AM esok hari dan aku pula akan start esok 7.00AM-7.00PM. untuk shift yang seterusnya kami tak bincang lagi. sebab apa ? ? ? sebabnya, bos suruh kami yang discuss sendiri pasal shift. best kan bos macam ni....hik3...

okey..bercerita pasal client kami pula. ****Chinese****yang kami kena jaga ialah bapa dia. **73 years old**stroke**hemiplagia (lumpuh sebelah anggota---kanan). dari segi background family die, diorang sangat baik. salah seorang anak patient ni convert to islam. so, kat situ kami rasa bersyukur sebab diorang semua faham apa tanggungjawab kami, apa yang kami boleh buat dan apa yang kami tak boleh buat. mula-mula rasa takut. dan last-last rasa lega.

erm..pasal gaji pulak ? ? ? ha3..boleh la.standard gaji yang sepatutnya seorang yang ada diploma in nursing macam aku. ekceli banyak lagi nak cerita. tapi lain kali la.petang ni aku ada hal dengan kehidupan baru aku.


SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM

8 comments:

  1. ooooooooo ini kira keje utk perseorangan kan...ooooo experience yg bagus nih

    ReplyDelete
  2. selamat bekerja dear..keje baik2 ye cik misi...

    ReplyDelete
  3. dapat gaji kena belanja adik beradik tau..:p

    ReplyDelete
  4. private nursing ni aku rasa lagi best dari nursing yang biasa.. kengkadang leh bertukar jadi PA.hehe

    ReplyDelete
  5. @zuwaidah
    yup...perseorangan tp under 1 agensi.

    ReplyDelete
  6. @Cik Azizah
    ha3...
    baik lah cik misi...
    ngeh3...
    thx...
    :)

    ReplyDelete
  7. @diana
    hu3...
    bole je...
    yg dok penang tu kalo xrasa kna blnja nsib la....
    ha3....

    ReplyDelete
  8. @Tapak Kaki
    ha3...
    tau xpe...
    dh jd penasihat diorang dh pon...
    hik3...

    ReplyDelete