Followers

Sunday, June 24, 2012

BABY :: girl ke boy ??? carta kuno peking ! ! !

Assalamualakum....
hari tu aku ada post kan pasal jantina baby..lelaki ke perempuan. acara google-men-google info pasal gender baby tak abeh lagi.huahuahuahua...semangat kau  ! ! ! bukan apa aku nak shopping barang baby ni, ag pon mama dah tanya..die kata nak beli something untuk baby.kunk beli kaler-kaler pink kunk kuarnyer pempuan. 


kali ni aku terjumpa pasal satu carta.iaitu CARTA KUNO PEKING yang berasal dari negara China. menurut apa yang aku baca carta ni dijumpai di kawasan makam raja China berhampiran Peking. Carta ni dipercayai dah berusia lebih 700 tahun...nah ! ! ! amik kau..lama tuuuu ! ! ! diktakan carta ni menjadi ikutan beribu-ribu pasangan seluruh dunia dalam menjadikan panduan memilih jantina anak yang diinginkan oleh pasangan. lebih menjadikan carta ni popular ialah bila dikatakan hampir 99% tepat.


so, sapa yang nak baby girl ke boy ke, boleh refer pada carta ni.tapi jangan lah percaya sangat. sesuatu perkara tu ditentukan oleh kekuasaan ALLAH yang MAHA BERKUASA dalam segala hal...yang tu kita tak boleh nafikan.



cara membaca carta:: 



  • petak melintang menujukkan usia ibu dari 18 sehingga 45 tahun
  • petak menegak menunjukka bulan dalam 1 tahun (January - December )
1. kenalpasti bulan berhenti period @ start pregnant. 
aku:: aku tak sure LMP aku bila.lagipun period aku irregular. so aku tengok dari start aku pregnant. tengok petak menegak..aku start pregnant bulan December..

2. lepas tu tengok pulak time tu umur korang pada petak melintang.
aku:: time tu usia aku 24 tahun 8 bulan.
*** jika umur  ........ tahun 7 bulan - 11 bulan misalnya, lihat petak berusia 25 tahun. ini kerana usia anda telah melebihi 1/2 tahun. kalau bawah dari 7 bulan, lihat petak umur 24 tahun***

3. now, tengok kat mana petak melintang dan menegak bertemu, kat situ die tulis L @ P...
aku:: 24 tahun 8 bulan masa tu, so, maknanya aku kena tengok petak umur 25 tahun. DICEMBER 25 TAHUN...tengok kat mana petak usia dan bulan bertemu..L@ P ! ! ! 
petak umur dan bulan aku bertemu dengan L= LELAKI @ BOY.... ;)

ermmmmm......! ! !...





1 comment: