Followers

Tuesday, March 1, 2011

KAU+AKU:sahabat ke kekasih....


Assalamualaikum...
 Kamu semua mesti rasa seronok kan kalau kamu ada ramai kawan. Nak-nak kalau kamu nak hubungan persahabatan kamu tu lebih daripada seorang kawan baik.
boleh ke dari sahabat ke kekasih?
boleh...kenapa pula tak boleh.
tapi agak susah nak jadikan dari kekasih kepada sahabat.
Kalau dah takdirnya, apa kata kamu gunakan masa yang ada untuk kenal antara satu sama lain dan tengok sama ada dia boleh membahagiakan kamu atau tidak.
kat sini ada 3 trik untuk kamu tambat hati sahabat kamu tu:

1. bersikap dewasa.
kamu mesti pandai menempatkan diri dan mempunyai fikiran yang terbuka.Ini merupakan syarat yang mudah untuk pikat hatinya.kebanyakkan perempuan biasanya memeliki sikap dewasa dan memandang sesutau dari banyak sisi dan cabang.Kamu tak payah nak berpura-pura nak suka apa yang dia suka dan tak payah nak tunjuk sikap antipati yang berlebihan. hanya jadi diri kamu dan jangan bersikap keanak-anakan tu yang penting.

2. berdebat dengan sihat.
perdebatan dalam sesebuah perhubungan merupakan satu perisa tambahan sebagai penyedap kepada resepi persahabatan kamu.tapi kamu kena ingat yang perdebatan merupakan bukan tempat untuk kamu meluahkan segala emosi kamu.Kalau kamu berhadapan dengan sesuatu masalah, apa kata kamu berterus terang.hubungan kamu akan menjadi lebih rapat dan tak ada masalah yang tidak dapat kamu selesaikan.

3. positif dalam hidup.
perempuan yang mempunyai cita-cita dalam hidup akan kelihatan bersemangat dalam hidupnya dan ciri-ciri ini  menjadi daya tarikan lelaki.ramai perampuan yang inginkan sahabatnya bukan sekadar menjadi pasangannya, malah juga menjadi sebagai sahabat yang mampu menyokongnya dalam apa jua situasi.

SEKIAN
TERIMA KASIH

8 comments:

  1. boleh tapi bahaya sebab dari sahabat susah nak putus, tapi klau kekasih, terlalu fragile...

    ReplyDelete
  2. kena selalu bergaduh la ye??

    ReplyDelete
  3. btol tu...jgn asik nak menang je bile berdebat...

    ReplyDelete
  4. @sicKo^
    yup..betul tu.risiko tetap ada wlpan dh lama knl dia tu...

    ReplyDelete
  5. @diana
    xla mcm 2...
    x smstinya bergaduh..
    buat forum perdana pon bole...

    ReplyDelete
  6. @faiz
    yup..kdg2 perlu beralah juga...
    kna ambik juga pandangan org...

    ReplyDelete
  7. @A'IM
    bole jew..kenapa tak...
    try la...
    hik3...

    ReplyDelete