Followers

Monday, July 23, 2012

aku terlanjur.....

Assalamaualaikum...
Tajuk kemain ko....
Al-kisahnya bukan la aku terlanjur apa pun, terlanjur tidur je.
Ikutkan hari ni aku ada appoinment dengan KKIA pukul 8 pagi.
Tapi nak dijadikan cerita....

Lepas je bersahur tadi aku tak tidur pun. 
Dah alang-alangkan, terus lah berjaga nak tunggu masuk subuh. Lagi pun time sahur tadi aku gunakan waktu sepenuhnya untuk minum air ;)

Sambil-sambil nak tunggu azan tu, aku baca novel. 
TAKDIR ITU MILIK AKU by SITI ROSMIZAH.
best betul jalan cerita dia. 
(orang baca quran,aku baca novel...tak bagus betul amalan aku ni..macam mana nak dapat pahala???)

Setakat ni aku dah ada ke 5-5 novel tulisan Siti Rosmizah. 
cara penulisan die memang terbaik la. 
Ada antara novel die yang aku baca buat aku menitiskan air mata....
cewwwwwaaaahhh....
baca dek laki aku ni memang kena bahan la...



Nak dijadikan cerita, lepas Solat Subuh, aku cadang nak tidur. 
Ye lar, awal lagi pun. 
Tak kan dah nak siap nak pi klinik kannn...

Tapi mata ni tak nak jugak pejam. 
Baby pon dok berjoget kat dalam perut ni. 
so, aku pun dok golek-golek atas katil sambil baca novel ni lagi. 

Ntah macam mana aku boleh tertidur. Bila aku sedar-sedar je dah pukul 10.00 pagi.
OMG....
baru la aku teringatkan pasal appoinment aku.
adeeeeehhhhhhhh....
ni kalau aku pi klinik ni dah sah-sah kena menunggu lama. 
Sedangkan aku pi awal pun kena tunggu lama.


Aku tengok sebelah, laki aku sedap je tidur.
Adeeeehhhhh....nasib la En. Husband duty kat bot hari ni, tak payah pi office. 
Kalau pi office masak la die sebab kena thumb print.
hahahahahahaha....

Cepat-cepat aku kejut en.husband. 
Tapi die wat dont no je...
tengok jam, pastu sambung tidur balik.
Bila aku kata, tak pi duty ke ? ? ?
baru la kelam kabut die bangun masuk bilik air...
adehhhhhh....

Asyik terlanjur je kami laki bini...
Harap-harap nanti bila baby dah ada die leh jadi jam loceng kami...
hikhikhikhikhik...

SEKIAN.

**esok la aku pi klinik. lagi pun esok en.husband off . tak payah aku nak mintak time slip kat cik misi ;)

2 comments:

  1. sama lah sy pun terlanjur pg td...lps sahur konon2 x nak tido...ape...terlelap jgk...tengok2 kul7....adehhhhssss..

    ReplyDelete
  2. @eamy milea
    pkul 7 tu leh gagah lagi..ni pkul 10...hahahahaha...

    ReplyDelete