Followers

Tuesday, July 17, 2012

Perasaan....

Assalamualaikum....
Lagi beberapa hari kita dah nak puasa kan. rasa cepat je masa ni berlalu. macam tu jugak la baby kat dalam perut ni. rasa macam baru lagi aku buat pregnancy test, rasa macam baru je lagi pi buat booking kat klinik. sedar-sedar je sekarang dah 31 weeks.

SYUKUR
Syukur Alhamdulillah aku dan en.husband dikurniakan rezeki seawal ini. Mula-mula kawin dulu, ada juga merancang untuk hold-on dulu pasal anak ni. Kononnya biar ekonomi kukuh dulu baru nak ada anak. Kononnya tak anak tu nanti terasa kekeurangan. Disebabkan itu semua 'kononnya', kami laki bini ubah fikiran. Tak ada gunanya kami merancang. Duit bukan lah segala-galanya. Duit boleh dicari, boleh diusahakan. Bila dah sampai masa rezeki terbesar yang Allah anugerahkan ni, kami terima dengan penuh kesyukuran. Bersyukur sebab kami dianugerahkan anak seawal ini, tidak seperti orang-orang lain yang dah berkahwin bertahun-tahun tapi masih belum dikurniakan anak. Kawan aku bagitau, untuk mula-mula ni tak payah la nak merancang. Nanti time betul-betul dah ready nak ada anak, tiba-tiba time tu memang Allah tak kurniakan. Tak ke dah susah time tu.

GEMBIRA
Hari ni juga ada khabar gembira yang aku terima dari en.husband. Tahniah atas kenaikkan pangkat. Laki aku ada SPM je, tak ada diploma apatah lagi ijazah. Tapi tu semua bukan ukuran dalam aku memilih dia sebagai seorang suami. Ada diploma macam aku pun tak guna juga. Tak ada kerja. Dengan SPM je dah boleh dapat kerja tetap. Tak ke untungnyer tu. So, pada korang-korang yang tak kawin-kawin lagi tu, yang memilih sangat, awak tak ada ijazah, parents saya mesti tak setuju. mintak maaf yer...sampai sini saja persahabatan kita. ubah la persepsi kolot korang tu. memang la gaji tak besar mana, tapi Alhamdulillah..syukur sangat. Aku laki bini masih lagi boleh bernafas.

SAKIT HATI
Orang yang penuh dengan sifat tamak, mesti ada perasaan busuk hati dan dengki dengan orang lain
Ada tak yang setuju @ ada tak yang tak setuju dengan statement aku kat atas ni ? ? ? 
Kadang-kadang aku rasa pelik dengan orang yang ada sifat macam ni dalam diri sendiri. Kalau kearah kebaikkan tak apa la, ni tak. Dah la menyusahkan orang, lepas tu siap buruk-burukkan nama orang lain untuk menutup sifat keji diri tu sendiri. Risau jugak aku kalau hidup dikelilingi dengan orang yang ada sifat keji tu. Silap-silap nama aku laki bini yang dapat busuk. Kalau nak buat jahat sekali pun jangan nak busukkan nama laki aku. Ko nak makan duit haram ke nak amik makanan setan tu sekali pun, aku dengan laki aku tak heran la. Ko yang tanggung dosa. Duit tu yang ko bagi anak bini ko makan. Dosa masing-masing tanggung, kubur pon lain-lain kan. Tapi jangan nak busukkan nama laki aku. Aku tak heran pon ko nak cakap belakang-belakang, tapi jangan sampai aku dengar dengan telinga aku sendiri. Time tu, baru ko kenal aku sapa ! ! !

SEDIH
Semalam aku terima berita pemergian nenek aku dari kak lang a.k.a DIANA RASHID. Yup, yang meninggal ni nenek kandung aku. Walaupun aku tak la berapa kenal dengan opah, tak rapat pun dengan opah, tapi sedih juga la. Aku tak dapat pun balik. Yelar..dengan faktor jauhnya, dengan keadaan aku yang tengah pregnat ni n husband pon tengah belayar sekarang. Dari jauh ni, hanya AL-FATIHAH & BACAAN YASSIN je yang dapat aku berikan.

SAYU
Sekarang ni dah hampir sebulan en.husband outstation. Balik pon seminggu sekali je. Rasa kosong je rumah ni. Bosan sangat-sangat. Tak ada sapa yang boleh aku buat untuk bersembang, bergaduh, mengusik dll. Pernah sekali aku bangun tidur, rasa sayu je hati aku. Tak dapat aku bayangkan kalau dia tak ada. Macam mana la aku nak tempuh hidup ni. I cant live without him. Selama ni, die kekuatan aku untuk hidup. Pada die la aku berkongsi segala-galanya tentang perasaan aku. Suka duka aku. Dia ada ketika aku susah, ketika aku sedih, dia ada ketika aku gagal. Dan aku tak pernah lupakan die ketika aku gembira. Aku bahagia hidup sebagai isteri die.

sekian...






No comments:

Post a Comment