Followers

Wednesday, May 18, 2011

Dari Novel Ke Kaca TV....


Assalamualaikum...
hye semua...
long time no see kan..ngeh3...
sejak 2 menjak ni mood nak blogwalking tiba-tiba jatuh merudum. tak tau la pasai pa. may be aku penat kot. hari-hari berulang alik dari rumah ke hospital. pakcik aku admit ward..!!!.. cukup sekadar tu je yang aku bagitau, yang lain-lain tu tak ada apa yang nak diceritakan. biasa la, orang dah tua kan, macam-macam penyakit yang datang...Fullstop!!!!....

Tengok tajuk mesti ramai yang dah tau apa benda yang aku nak story kan...??? 
Yup..dari novel ke kaca TV. Dah macam trend kat Malaysia ni pengarah-pengarah filem @ drama adaptasi sesebuah drama tu daripada novel. erm...dah tak ada idea ke tuan director??? fuhhh...soalan macam Melodi...!!!

Tapi biar pun begitu ramai juga yang suka tengok. Bagi aku baik novel @ drama @ filem, masing-masing ada kekuatan jalan cerita yang tersendiri. Dalam 2-3 hari lepas ada terbaca dalam akhbar yang mengatakan terdapat 7 buah novel yang akan diadaptasikan dari novel ke telefilem. dengar kata bakal ditayangkan di Astro Warna & Ceria..
Opssss...ada lagi yang best, peminat novel Adam & Hawa...novel ni juga merupakan salah satu yang akan diadaptasi..karya Aisya Sofia. jangan tak tau ada 2 buah novel Aisya Sofea yang akan diadaptasi. iaitu Jauh, dan Kau Untukku. Lain-lain novel yang akan diadaptasi ialah, Manisnya Cinta & Kau Untukku(Anis Ayuni), Kau Yang Satu(Nia Azalea), Tiada Yang Kedua(Sania Yasmin).

So, peminat-peminat novel semua sama-sama la kita tunggu bila cerita-cerita ni semua nak keluar. Tapi aku tak tengok kot. 1st sebab dia drama..kalau movie aku boleh layan lagi. 2nd sebab aku dah tau jalan cerita dia macam mana. Macam yang tengah panas sekarang ni kat TV. Nora Elena. Adaptasi dari novel Kasih  Yang Suci karya Meen Zulaikha.. serius aku tangok sekali je. Episod pertama. Dah la nama kat dalam drama & novel sama. Kalau tukar nama watak, atlis aku boleh lagi rasa nak tengok. tapi bila nama Seth Tan, Eid , Nora Elena & Yvonne gedik tu ada, aku terus tak tengok dah. Sebab aku dah tau apa akan jadi selepas ni..lepas tu jadi cam ne..nanti dia macam tu..

kasih yanag suci
***abaikan 2 bentuk cincin tu***

SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM

6 comments:

  1. eh.
    penah baca ke tak ye*lupa sebentar.

    ReplyDelete
  2. kita suka jgk bce novel kdg2. tp kalau dh tau jalan crita mmg xbest. huhuhu

    ReplyDelete
  3. xde dlm koleksi novel akak nie...tu yg dok pulong tpacak koi 7 mlm dpn tv..hahahaha....tp pelakon x bape nak kena...siti saleha?..erkkk!!..x bes!!!

    ReplyDelete
  4. @sharifahzakiah
    tau xpew..
    tp kalo movie harus tgok..
    sbb movie mst da kekuatan sendiri...
    :)

    ReplyDelete
  5. @Eza
    alaaa...rugi la kak..
    hik3..
    yup..plakon die kureng la...
    kalo plakon yg mantap skit ag best...
    rozita che wan @ lisa surihani...
    best...
    @tiz zaqyah..
    hik3...

    ReplyDelete