Followers

Saturday, May 7, 2011

Entry Nyot Nyot.....


Assalamualaikum... :)
Mulakan dengan senyuman kerana dengan senyuman terjalinlah ikatan...
waaaahhhh...dah macam lagu senyum je. Bukan nak cerita pasal senyum pun hari ni, senyum sebab hari ni seronok berjimba..hahahaha...:) thanks ye En. Anwar & SN Irwan sebab belanja saya dan Ain hari ni...next week kita layan Fast & Furious 5 lak...so, En. Anwar, next week datang ipoh lagi ye...hahahaha...

Macam yang semua tau, minggu ni ramai yang bercerita pasal hari Ibu. Ada tu yang tak tau tarikh hari Ibu yang sebenarnya. Hari Ibu biasanya disambut setiap hari Ahad pertama dalam bulan May. So, tak ada tarikh yang specific untuk Hari Ibu ni. Tapi yang terbaik adalah hari-hari adalah hari Ibu. Best kan...??? Kebanyakkan entry pun semua berkisar tentang Ibu. Luahan perasaan..hu3...sama la macam saya. Tak salah kan untuk kita menghargai Ibu. Jangan publish entry luahan perasaan pada BF je, kuar dengan BF, makan dengan BF, gaduh dengan BF pun nk cerita. Ada lagi insan yang patut kita UP dalam blog kita ni selain dari BF or BFF kita. 

Erm..sejak berblog ni, saya perhatikan kebanyakkan entry adalah lebih kurang sama dengan entry  dari blog lain. yang bezanya adalah dari segi gaya penyampaian. Lagi best gaya penyampaian dan penulisan lagi ramai yang suka baca. disamping tu juga UP la trafik blog tu. Bila dibaca, isi sama je dengan blog yang gaya penulisannya yang dikatakan sampah oleh kebanyakkan blogger yang dah otai. 

Ekceli dah banyak kali juga saya terjumpa blog yang follower dah beribu riban, komen berpuluh-puluh setiap entry, trafik sampai  2 ribu sehari. saya ada terbaca entrynya. dalam entry dia yang bercerita perihal blogger baru yang tumbuh macam cendawan tumbuh selepas hujan::
'.....entry ntah apa-apa...' 
'...ni la entry yang aku katakan sebagai sampah...'
'...tak reti nak menulis, tak payah ada blog. main pesbook suda...'

Biar saya berterus terang ye...saya kurang gemar dengan bahasa sebegitu. Ingat kau dulu terus gah macam sekarang ni ke??? merangkak juga kan???silap-silap mengesot je kau berjalan. Yang tak boleh bla boleh lak siap kata::

'....sorry la. tak minat la aku nak follow blog macam ni...'

waaahhh...itulah melayu. bila dah ada diatas riak, lupa asal usul diri tu dulu macam mana. kebanyakkan yang kata macam tu adalah dari blogger lelaki. huh..ko ingat dengan follower 1067 tu ko dah cukup bagus ke???? kalau entry ko pun banyak menyimpang kearah otak kuning je pe cite??? ko tarik orang dengan cerita-cerita yang ala-ala lucuh je..kalau setakat  2-3 nyot-nyot tak pe la, ni tak..tiap kali publish entry mesti entry nyot-nyot...ko dah tak ada idea ke broo...??? bagi saya, ni la entry sampah....entry yang merosokkan minda orang melayu yang dah sedia ada rosak.

suka hati dia la nak tulis macam mana pun kat blog dia tu. bukannya kacau blog kau pun. kalau ko tak suka, tak payah la sibuk-sibuk nak pergi blog yang ko kata sampah tu. pergi je la blog yang bagi ko gaya penulisan & penyampaian yang matang bak kata ko...!!!

SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM
p/s: emo skit entry kali ni. bukan pe, rasa menyampah dengan blogger yang macam ni.
bagi yang terasa dengan entry ni, sorry k..
ini blog aku.suka hati aku nak tulis apa pun.... :P


2 comments:

  1. sy blooger baru belajar..minta tunjuk ajar(sambil melutut hormat) ;)

    ReplyDelete
  2. ohh.. betol tu, kalau makin ramai yg brprangai mcm nie.. apa nk jdi dgn dunia kta bbrapa tahun lgi..
    aiyoo.. mcm2 btol la zaman skrang ni..huhu..

    ReplyDelete