Followers

Saturday, February 5, 2011

Bruas, Perak.

Assalamualaikum semua...
sihat?
Akhirnya dapat juga aku mengadap blog ni lama-lama. Biasa la cuti-cuti Malaysia ni, ramai pulak yang mendirikan masjid. Hari ni saja ada 4 buah kenduri yang aku & family kena attend. Nanti tak pergi pe lak tuan rumah kata. Pikir jugak nanti time turn aku kawin nanti kalau diorang tak datang macam mana kan?so..baik la aku pergi.
Semalam pulak yang aku attend majlis naik buai cucu makcik aku kat kampung Bruas. 
Majlis simple-simple je, tapi aku kena kerahan tenaga dengan abang-abang sepupu & kakak sepupu aku.

Dah macam masuk PLKN pulak...
Bukan buat apa pun just tolong-tolong kat dapur. Tapi panas gak telinga kena gasak ngan diorang.
Ye la..nak kawin tapi jarang masuk dapur. Pas tu disebabkan aku tak kerja lagi, diorang dok gasak aku soh keje kat sabah je. Mentang-mentang la bakal tunang aku dok sabah, diorang cakap aku pun loghat sabah. Bunyi dah macam Indon pun ada, kadang-kadang bunyi macam orang asli. Kalau la orang sabah dengar, confirm diorang marah...

Aku pun malas nak cerita panjang-panjang, ni ada pic majlis naik buai tu.....

kumpulan marhaban Kg. Kota, Bruas, Perak.

sedang khusyuk menyanyi


yang diraikan RAJA NUR DAMIA EZZATY BT. RAJA KAMARUZZAMAN.

 Ni nak wat pengumuman jap.
dengar-dengar ye....

mamat ni bujang lagi.tengah cari calon.die kata ciri-ciri yang die nak:
1. mesti tau masak laksa
2. sanggup duduk dengan mak die
3. tahu dan sanggup kerja sabagai jururawat kat umah die
(maksudnyer lebih kurang cam sanggup jaga mak die, merangkap mak cik aku)
p/s dari lelaki dalam foto: tak cantik tak apa, janji ikhlas dan ada ciri-ciri kat atas tu.


SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM...





4 comments:

  1. siapakah jejaka yg dipromosikan tu? haha. kena buka akaun fesbuk ni

    ReplyDelete
  2. @sasa Al-Sharif:lelaki 2 antertua (anak teruna tu)hahahaha....umo dah lnjut tp xkwin2 ag..pmpuan tgur skit dh bpeluh cm lari 100 m....

    ReplyDelete
  3. @diana:
    hahahhahaha...harussss....VVIP 2..

    ReplyDelete