Followers

Thursday, February 24, 2011

MACAM-MACAM LA SEKARANG NI: dah tak ada orang Malaysia dah ke???


Assalamualaikum.
Pernah tak korang terbaca tajuk kat surat khabar macam ni..

'ANAK GADIS HILANG 15 HARI KINI BERADA DI LOMBOK'

macam ni pernah tak?

'KAMI SUDAH BERNIKAH'

ada tu macam ni

'MAK, DIANA ADA DI LOMBOK. DIANA DAH BERKAHWIN'

Dan yang terbaru hari ni dalam HARIAN METRO


Aisssshhhh...dah macam tak ada orang Malaysia dah ko nak kawin ke?
Dah pupus ek lelaki-lelaki kat Malaysia ni?
Apa yang kurang lelaki kat Malaysia ni?
Nak kata tak nsem, lagi nsem dari orang Indon yang ko kawin tu.
Erm....mungkin dah jodoh.
Tapi, kalau dah jodoh ko dengan lelaki Indon tu kenapa tak cakap kat mak bapak ko tu?
kenapa sampai kena kawin lari sampai ke Lombok tu?
ko ada mak bapak kan?
so..hormat mak bapak ko..!!!!!
lain la kalau ko anak yatim piatu, sebatang kara kat bumi Malaysia ni.
ha?takut mak bapak ko halang?
adat la tu..
mak bapak mana yang suka anak dia kawin dengan orang luar.
Masa aku nak kawin dengan Johnny Depp dulu pun mak bapak aku halang!!!!!!!!

 sumber dari En.Google

Eeeee...geram betul aku baca paper hari ni..rasa nak ketuk je budak perempuan tu. Dia tak tau ke perbuatan dia tu dah menyusahkan mak bapak dia..
Tu satu hal...memalukan nama baik keluarga tak ke masalah lain lak?
1 malaysia baca cerita ko wei...


SEKIAN
ASSALAMUALAIKUM

p/s: maaf kalau entry ni terlebih.emo sikit bila baca bab-bab macam ni.bukan apa, kesian dekat parents budak perempuan tu.


18 comments:

  1. dia nak dok lombok sebab kat sana banyak ulam2..
    dok kampung tak dak pencemaran udara..
    hahahahha..awet muda tu...

    ReplyDelete
  2. kenapa mesti DIANA? mcm ada kisah silam ja.. haha...

    hhmm.. pelik! agak2nya org Lombok ni pkai ayat pengasih kot..

    ReplyDelete
  3. Entah la. Mungkin lelaki malaysia tak pandai nk ayat macam lelaki lombok ke? heeeeeeeeeeeeeeeee..

    ReplyDelete
  4. kalau mak bapak hilang tu citer best tu

    ReplyDelete
  5. ntah! mcm xda lelaki kt malaysia nie..ke, laki malaysia xpandai mengayat??? teeettttt~ heheh...oppps!

    ReplyDelete
  6. waduh2.. ngapain sih marah2 begini deh...


    kenapa orang kawen ngan orang lombok... mengikut kisah yang gua tengok.. mereka terpikat dengan lelaki lombok.. yang rajin dan kuat berusaha... romantik... punya cita2...

    dan bawak lari anak gadis memang di amalkan oleh penduduk lombok.. hahaha..

    ada yang kata ilmu guna2... apa2 pun berbaik sangka..

    ReplyDelete
  7. @diana
    kt kg kita kt bruas 2 pun bnyk gak ulam2....

    ReplyDelete
  8. @Solihin Zubir
    k.lang ada kisah dongeng die...
    indon tnam sayur kt kg suka kt k.lang.
    hahahaha....

    ReplyDelete
  9. @SaYraH WonDerLanD
    agaknyer la.org malaysia ayat x power.so..lelaki2 malaysia semua amik perhatian yer...tingkatkn penggunaan ayat2 power masa tackle pmpuan...

    ReplyDelete
  10. @myssmie
    2la..lelaki malaysia kena g kelas mengayat la nmpknyer.ada ke kelas cm tu????
    teeeetttt...

    ReplyDelete
  11. @Cekodok
    huh..lelaki malaysia x cukup romantik ke?erm..may be bhasa org lombok ag bunga2 kot yer?huh..da gak amalan bwak lari ank org?kalo kita bwak lari ank diorg cm ne?bole x?

    ReplyDelete
  12. @faiz
    mungkin la..2yg pmpuan malaysia cayaq 2...

    ReplyDelete
  13. @~ ナフィルザ ~
    ye la kot.lombok xda shopping complex kot 2yg leh save....

    ReplyDelete